HTML

"Az én golgotám" Vágvölgyi Jenő verse

2014.04.19. 20:00 kogiuri

Version:1.0 StartHTML:0000000167 EndHTML:0000002999 StartFragment:0000000590 EndFragment:0000002983

Vágvölgyi Jenő:

 

 

 

Az én Golgotám1

 

 

 

 

 

Fordítva szegeztek a keresztre engem,

 

Így csak hátamat látja a tömeg.

 

Anyám alattam áll, szíve ónszínű lett,

 

S én nem látok mást, csupán a keresztet.

 

 

 

A kereszt. A jelképpé vált, csodálatos kereszt,

 

Mit ácsoltak nékem, ezernyi szilánkból.

 

Ereit színezik eliramlott napok,

 

Szúrágta pora, csikland az arcomon.

 

 

 

A tömeg. A zsivajgó, „feszítsd meg”-es tömeg,

 

Egy arca van mindnek, csupa Jézusok.

 

Töviskoszorújuk megcsillan a fényben,

 

Komoly tekintetük vizslat hátamon.

 

 

 

Jobbomon-balomon itt lóg a két lator:

 

Balról latorszívem, jobbról az alkonyom.

 

Fölöttem a kék ég, alattam Krisztusok,

 

Előttem a kereszt, mert csak ember vagyok.

 

 

 

Ecetes a borvíz, mint felkínáltak nekem,

 

Kegyetlen törések, és jéghideg szívek.

 

Apám sincs mellettem, Ő már elsietett.

 

S én csendesen várom, hogy három óra legyen.

 

 

 

Cece

 

2000

 

1 Ez is egy képvers, mint a fa halála, vízionáld magad elé.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://k1o2g3i4.blog.hu/api/trackback/id/tr1005811319

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása